Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-21, 13:35   #1
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 30
Standard

Boktips- egna speltips?


Hej allihopa det här blir mitt första inlägg på sharps, har efter en längre period utomlands kommit tillbaka till Sverige. Jag har hela mitt liv varit intresserad av betting och hållt på med det sen barnsben. Jag har dock tidigare inte försökt spela mer proffsigt. Just nu spelar jag med units, bara singlar, spelar mkt på betfair och ska öppna konto på pinnen.
Jag känner till allt som står i spelskolan men vill veta saker på en lite högre nivå.

Jag undrar om ni känner nån bok som kan passa den lite mer erfarna spelaren, kan vara på engelska. Helst med olika spelstrategier och tips som man lär sig när man spelat ett tag.

T.ex ett lag som har fått storstryk borta kan komma tillbaka nästa match och vinna med många mål hemma.
Eller där man lär sig titta på lag säsongsvis när dom brukar toppa eller dala.
T.ex Atalanta som alltid har en tuff försäsong och brukar ta merparten av poängen i början av säsongen.

Dessutom undrar jag om ni har nånting speciellt ni brukar tänka på när ni spelar? Kan vara nån detalj som är oviktig men kan komma bra till pass.

I Copa libertadores brukar jag ofta spela bolivianska och ecuadorianska lag på hemmaplan mot brasilianska och argentinska lag, enbart pga det är såpass svårt att andas på hög höjd och de lagen får en fördel. I Champions league brukar jag i vintertid alltid spela på de ryska lagen hemma då det är en lång resa och det är svårt för många lag att spela i bytande kyla.

Dessutom brukar jag alltid försöka följa under över spelen för att kunna säkra upp vid behov.

Jag sammanfattar
-har ni några bra boktips inom bettingen?
-egna säregna saker ni tar med i beräkningarna när ni spelar?
westerngypsy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 13:42   #2
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Conquering Risk. Även om den tipsas om flitigt på SBR och är lite utdaterad på olika punkter så är den fortfarande värd att läsa igenom tycker jag. Är på engelska, har dock ingen länk.

En annan bok som jag haft ögonen på men inte införskaffat än är Who's #1? Ska köpa den nu när lönen kommer, verkar rätt intressant med olika rankingsystem bl.a. Länk till boken: http://www.bokus.com/bok/9780691154220/whos-1/
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 13:51   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 30
Standard

Låter som 2 bra tips, ska kolla upp dom. Fattar inte varför det inte finns några böcker på svenska eller ens några böcker i biblioteket. Med tanke på hur mkt folk som håller på med internetspelande, v75 och stryktips.

Khan har du något egenhet som du tar med i beräkningarna när du spelar?
westerngypsy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 14:13   #4
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av westerngypsy Visa inlägg
Låter som 2 bra tips, ska kolla upp dom. Fattar inte varför det inte finns några böcker på svenska eller ens några böcker i biblioteket. Med tanke på hur mkt folk som håller på med internetspelande, v75 och stryktips.

Khan har du något egenhet som du tar med i beräkningarna när du spelar?
Det där med böcker på svenska stör jag mig också på. När jag höll på och modellerade som bäst så var den enda boken på svenska som var till någon hjälp en bok om olika statiska beräkningar, tryckt någon gång på 80-talet.

Eftersom jag spelar enligt min modell så är det inte så mycket direkt "subjektivt" i mitt bettande. En sak jag ogillar dock, det är att spela underspel i målsnåla ligor som t.ex franska och polska högstaligan. Lågt satta odds som alltid tycks gå åt skogen. Men det är däremot en helt subjektiv åsikt
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 14:23   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 30
Standard

Du kör med en modell baserad på matematik om jag förstår rätt, du kanske kan dela med dig lite?

Själv gillar jag stats som ett komplement, tycker ett spel måste stämma på flera plan för att spela.
westerngypsy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 14:41   #6
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av westerngypsy Visa inlägg
Låter som 2 bra tips, ska kolla upp dom. Fattar inte varför det inte finns några böcker på svenska eller ens några böcker i biblioteket. Med tanke på hur mkt folk som håller på med internetspelande, v75 och stryktips.

Khan har du något egenhet som du tar med i beräkningarna när du spelar?
På biblioteket finns en hel del matnyttigt även om de inte är specifikt inriktade på betting.

Betting går ut på att förstå sporterna och titlar som behandlar det finns nog till de flesta sporter på biblioteken.

T ex. kan en bok om fotbollstaktik ge dig väldigt nyttig information om hur två lag med olika taktiker fungerar mot varandra. En bok om träning kan ge dig kunskap om innebörden av höjdskillnader, vikten av vilodagar etc.

Så bortsett från grundläggande pengahantering och lite matematiska uträkningar ser jag inget som helst behov utav en specifik "betting-bok".

Och sett till det du skriver i första posten om hur lag fungerar under olika delar av säsongen etc. så är det statistik du behöver gå igenom och bearbeta. Inte läsa böcker.

Samla statistik från intressanta ligor och gå igenom - har du tur hittar du mönster som du sedan kan spela efter. En bok skriven för x antal år sedan kan givetvis behandla detta men hur aktuell är den idag? Det gäller att hela tiden, kontinuerligt, uppdatera sig på vad som händer i ligan och förutspå vilka effekter detta kommer ha.

-

Skulle jag råda någon att utbilda sig till spelare skulle jag råda denne att läsa sig till tränar yrket med matematisk inriktning. Det är nämligen i mångt och mycket precis samma sak.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 16:03   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 30
Standard

Det var ett bra tips jag fick med taktiken där, aldrig tänkt på det. Hittade inget på bibblan förutom några böcker skrivna 68 och 69 men hittade en bra hemsida som heter football line ups. På den finns alla lags uppställningar samt en taktikgenomgång.

Tror ändå att man behöver lite bettingböcker, jag vill hitta en strategi som passar mig jag har prövat några redan. Jag känner att jag står och stampar, jag vinner förlorar, vinner tillbaka pengarna, och känner att jag hela tiden rör mig runt +- 0.

Jag har prövat flat och jag kör med olika units system, men känner att jag skulle vilja lära mig mer hur man inte förlorar pengar. Tror det är nästan lika viktigt som hur man vinner, men bra tips hursomhelst, jag tackar.
westerngypsy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 07:03   #8
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Hej,
Har du provat att spela enligt Kellys formel?
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td